2148864985

Influența tehnologiei de Realitate Augmentată în testarea produselor de retail

Tehnologiile de Realitate Virtuală și Realitate Augmentată sunt utilizate din ce în ce mai des în viața de zi cu zi a oamenilor, într-o varietate de domenii. Printre domeniile cele mai populare se numără medicina, industria auto, în sectorul de retail și chiar și în iGaming, unde activează și  Verde Casino online, un portal licențiat internațional care acceptă jucători români, oferindu-le bonusuri și jocuri exclusive.

Tehnologia Augmentată este utilizată cu succes în industria de retail permițându-le utilizatorilor să testeze obiecte de îmbrăcăminte sau accesorii pentru a vedea daca se potrivesc înainte de a le achiziționa. Prezentul articol analizează modul de funcționare a tehnologiei bazată pe Realitatea Augmentată în testarea produselor de retail, precum și caracteristicile și beneficiile oferite utilizatorilor și comercianților.

Cum funcționează tehnologia AR pentru testarea produselor de retail?

Tehnologia AR creează modele digitale 3D care se suprapun peste elementele din lumea reală, prin intermediul dispozitivelor dotate cu Realitate Augmentată. Camera dispozitivului captează mediul înconjurător (spații fizice), în timp ce tehnologia inteligentă de augmentare suprapune cu acuratețe maximă modelele 3D ale produselor selectate peste elementul real. Utilizatorul are la dispoziție opțiuni și funcții de ajustare a produsului (modificare mărime, culoare, design) și de vizualizare din unghiuri diferite, pentru a obține o potrivire perfectă.

Printre cele mai elocvente aplicații ale tehnologiei de Realitate Augmentată în industria de retail se numără testarea produselor de imbracamainte și de încălțăminte, a ochelarilor sau ale produselor cosmetice. De asemenea, există și posibilitatea de a testea piese de mobilier sau articole de decorațiuni în locuințele utilizatorilor pentru a vedea dacă se potrivesc. Funcția de încercare a produselor AR vine cu o serie de avantaje atât pentru consumatori, cât și pentru vânzători.

Beneficiile testării de produse de retail cu tehnologia de Realitate Augmentată

Utilizatorii serviciilor de prezentare a produselor de retail prin intermediul tehnologiilor AR au parte de următoarele beneficii:

  • Personalizarea experienței de cumpărături – consumatorii testează produsele în funcție de stil, culori și mărimi fără să fie necesară deplasarea într-un magazin fizic pentru a încerca produsul;
  • Experiență imersivă și comodă de shopping – utilizatorii au posibilitatea de a testa articolele de acasă, ceea ce le oferă oportunități de a asorta și combina produse, fără să existe presiunea din cabinele de probe, din partea persoanelor care așteaptă să probeze articole la rândul lor;
  • Asumarea deciziilor de cumpărare – previzualizarea articolelor într-un mod realist le oferă clienților posibilitatea de a cumpăra în mod asumat, reducându-se în acest fel anxietatea legată de shopping;
  • Scăderea ratei de returnare a produselor achiziționate – opțiunea de testare fără presiune, precum și de asociere cu produsele din propria garderobă sau cu mediul real (în cazul obiectelor de mobilier și accesoriilor pentru locuințe) reduce rata de returnare a produselor;
  • Interacțiune în timp real cu articolele testate – cumpărătorul are la dispoziție cea mai bună modalitate de interacțiune cu produsul, având opțiuni de rotire, modificare a culorii, mărimii și materialului, precum și de asortare cu obiecte personale.

Utilizarea prezentării de produse modelate 3D și suprapuse peste mediile realiste înseamnă beneficii și pentru retaileri, printre care se numără și avantajele de mai jos:

  • Creșterea ratei de conversie a vânzărilor – experiența de shopping îi încurajează pe clienți să completeze achiziția față de ceea ce se întâmplă în magazinele fizice, unde există presiune din partea celorlalți cumpărători;
  • Reducerea costurilor – utilizarea canalelor de shopping online și a platformelor bazate pe tehnologia AR duce la reducerea costurilor retailerului față de deținerea de magazine terestre;
  • Creșterea loialității clienților fata de brand – furnizarea unei experiențe de cumpărături atipice duce la creșterea nivelului de angajament și de satisfacție al clienților pe termen lung, loializându-i pe aceștia;
  • Colectarea de date valoroase despre clienți – informațiile colectate de la utilizatori, precum comportamentele de achiziție și preferințele la cumpărături, le permite brandurilor să își îmbunătățească strategiile de marketing;
  • Crearea unui avantaj competitiv – pe o piață suprasaturată, brandurile care folosesc tehnolgia de Realitate Augmentată ies în evidență față de competitori, ceea ce atrage atât consumatorii de tehnologie, cât și clienții care își doresc să încerce ceva nou în testarea produselor.

Având parte de o conversie crescută a vânzărilor, de creșterea gradului de angajament al consumatorilor, precum și de personalizarea experienței, atât brandurile, cât și consumatorii sunt avantajați în mod direct de folosirea opțiunii de testare a produselor pe baza tehnologiei AR.

Reprezintă testarea produselor de retail în medii AR viitorul experienței de shopping?

Vizualizarea produselor create în format 3D cu suprapunere peste mediile reale, fără presiune și combinarea acestora cu articole deja disponibile în garderobă este un salt către noul mod de a face cumpărături în viitor. Pe lângă beneficiile enumerate, brandurile le oferă consumatorilor conținut interactiv și elemente de gamficare care le permite utilizatorilor să deblocheze recompense și să transforme experiența de shopping într-o activitate socială. Cumpărătorii află instant toate informațiile despre produsele testate, despre procesul de producție și povestea din spatele lor, ceea ce transformă întreaga sesiune de shopping într-o experiență memorabilă.

Livia Florentina Costin
Livia Florentina Costin

Ma numesc Livia Florentina Costin, am 31 de ani si am absolvit Facultatea de Marketing din cadrul ASE Bucuresti. Lucrez ca personal shopper si imi place sa ofer oamenilor increderea ca pot arata si se pot simti extraordinar in tinutele alese pentru ei. Am colaborat cu diverse branduri si clienti privati, iar experienta mea ma ajuta sa gasesc intotdeauna combinatia potrivita intre stil, confort si personalitate.

In afara meseriei, ador sa calatoresc si sa explorez pietele de moda din marile capitale ale lumii, sa citesc reviste de specialitate si sa particip la targuri si prezentari. Imi place sa desenez tinute in timpul liber si sa ma relaxez cu seri de film sau plimbari lungi prin oras. Moda, pentru mine, este atat profesie, cat si pasiune.

Articole: 87